Tuesday, January 25, 2011

Kembali Sebagai Ahli Majlis MPSPK

25 Januari 2011
SP Plaza
Mohd Asri Redha

Majlis Mengangkat Sumpah sebagai Ahli Majlis MPSPK
dihadapan Yang DiPertua MPSPK
Tahun 0000  kira-kira 00 tahun yang saya bertugas sebagai Setiausaha Majlis Perbandaran Sungai Petani. Hari ini kembali sebagai Ahli Majlis MPSPK...sekurang-kurangnya ada juga sedikit sebanyak berurusan dengan MPSPK.

MPSPK sekarang sudah berubah banyak termasuk bandar Sungai Petani dan sekitarnya. Ahli Majlisnya sudah berubah sama sekali.  Dulu Ahli Majlis dari dari kalangan kompenan Barisan Nasional tapi sekarang terdiri dari komponen Pakatan Rakyat.  Namun kakitangannya masih ada yang ingat kat saya. Mudahlah sikit nak buat kerja.

Sedang menandatangani surat sumpah memegang
jawatan dan menyimpan rahsia.
Masa saya di MPSPK dulu MPSPK baru saja diistiharkan sebagai Perbandaran dan kerja saya selama 3 tahun di situ banyak menyelesaikan masalah-masalah yang berkaitan projek-projek besar / komersial majlis yang gagal dan menyelesaikan isu-isu bebanan kewangan majlis pada waktu itu..isu-isu seperti yang berlaku pada masa itu banyak memberi tekanan yang amat berat pada diri saya hingga bisa berlaku stress yang agak terok...walau bagaimanapun pada akhirnya segala isu-isu tersebut telah dapat diselesaikan dengan baik meninggalkan kesan yang amat baik kepada MPSPK selepas keluarnya saya dari MPSPK.

Harapan pada kali ini isu-isu seperti itu tidak akan berulang kembali..

No comments:

Post a Comment