Thursday, February 24, 2011

Harapan Saya Sebagai Pentadbir Tanah Daerah Kuala Muda

Tajuk ini sahaja sudah cukup mencabar saya sebagai seorang Pentadbir ...Tentunya harapan tinggi menggunung..tapi sanggup dan bolehkah saya mendakinya dengan sempurna...Untuk menuju ke puncak gunung tidak semudah yang ditulis.......

Namun dalam hati kecil ini terasa juga untuk melihat jabatan yang dipimpin ini berada dalam keadaan yang sesempurnanya seperti yang sepatutnya... apa diaa tu keadaan yang sesempurnanya seperti yang sepatutnya...biarlah ini dulu ia tergantung...saya nak tengok dulu ragam dan corak kakitangan yang ada kat PTKM ini....

Nak buat apapun sumber manusia itu yang dipentingkan dulu....kalau sesebuah pejabatpun hanya sebahagian sahaja kakitangannya berfungsi 100% yang lain itu ibarat mendukung biawak hidup ataupun hanya quran buruk..susah juga. Jenuh dok tanggung ... lepas tu nak guna tak boleh, nak buang begitu sahajapun tak boleh...nak tanggungpun dia cakar kita pula..jadi serba serbi jadi tak kena..

Kalau kakitangan 100 peratus berfungsi dengan sebaiknya dan bertanggungjawab..rasanya segala halangan dan ringtangan akan dapat diatasi...masalah kewangan, masalah kelengkapan, masalah kemudahan dan segala macam masalah itu bukan isunya.. Yang ni yang saya dok fikir nak buat macammana.  Saya menyedari manusia bukan robot...boleh diarah buat itu buat ini...macam-macam perangai ada....ada yang boleh berubah dan ada yang dah sebati dengan perangai, gaya dan stail sebegitu dan susah nak berubah...

ok...kita berhenti dulu di sini...

No comments:

Post a Comment